Start Seizoen 2020 ONK Supercup 1000 TT Circuit Assen
Eindelijk was het zo ver en kon het seizoen 2020 worden afgetrapt. De vrijdag training was grotendeels nat en met de wetenschap dat het zaterdags grotendeels droog zou zijn ben ik alleen de laatste 2 sessies naar buiten gegaan was weer even lastig om het ritme te vinden maar tijdens de laatste sessie ging het al weer de juiste kant op, enige probleem was dat de voorzijde soms bij het insturen van bochten begon te trillen, op een manier die mij niet bekend was. Bij het klaarmaken van de motor voor de keuring kwam Gert er achter dat de rechter poot niet goed was, deze eruit gehaald en samen met Ott uit elkaar gehaald, daarbij bleek gelijk dat de poot niet meer goed was en de bovenste geleiding bus geheel los was gekomen. Gelukkig konden we de set van de 2e machine opbouwen en een andere set die we spare hadden op de 2e machine zetten.
Raceday
De eerste kwalificatie verliep niet geheel als gehoopt met de andere poten erin was het even zoeken en moest in tussendoor naar binnen om de vering voor bij te laten stellen. Kon niet verder komen als een 48.5, met een motor die niet exact deed wat ik wilde, met de hulp van Peter Bom in de data gedoken en daar bleek echt iets niet goed te gaan aan de voorzijde. Met hulp van Gert en Jan de Boer, die diverse spullen bij zich had de vering aangepast en flink wat olie bijgevuld. Alles klaargemaakt zodat we het konden testen in de 2e kwalificatie. Helaas begon het net voor de 2e kwalificatie te regenen en had het geen zin om de baan op te gaan. De tijd bleef staan en daarmee had ik een 20e startplek.
Dan de race. Startend vanaf en 20e plek kwam ik goed weg en kon mijn plek behouden. Direct bij het insturen van Ossenbroeken merkte ik gelijk dat de vering onveranderd was. Het was niet anders en gaan. Na 2 ronden kwam ik in gevecht met Kees Boekel en Jeremy Gelderblom wat de gehele race aan zou houden, was af en toe echt lastig rijden op mijn hobbelpaard, waarbij ik soms echt op de grens zat van wat mogelijk was. De voorzijde was echt niet goed en kwam continu geheel onderin, dat was af en toe echt tricky, echt op de band aan het rijden en das echt niet tof. Ondanks alle moeite en aanpassingen bleek dus ook de 2e set voorpoten niet goed te zijn. Was niet anders, jezelf aanpassen en door. Na een aantal ronden kon ik Jeremy passeren voor P19 en aansluiten bij Kees, echter passeren zat er niet in. Daarvoor moest ik nog meer over de grens rijden en dat was echt niet verantwoord. Uiteindelijk pakte een aantal ronden later Jeremy mij terug en bleven we met z’n 3en bij elkaar tot het einde van de wedstrijd. Helaas kon ik verder geen vuist maken ondanks alles heb ik wel enorm genoten van de wedstrijd en hem als 20e afsluiten. Waarbij ondanks de omstandigheden toch nog 47ers gereden konden worden.
Al met al wederom een bewogen en leerzaam weekend waarbij we volgende week weer aan de bak mogen voor race 2 en 3. Zien dat we de verings problemen weer op orde krijgen en volgende week er weer staan en de aanpassingen doorvoeren die we nu voor ogen hebben. Mijn Dank aan Peter Bom voor alle ondersteuning, echt top anders waren we enorm aan het worstelen gegaan en dit versneld het proces en de progressie enorm. Gert voor al het werk wat ie verzet heeft, geweldig wat er allemaal kan en gebeurd, uiteraard ook Gerard en alle overige teamleden op het circuit en op afstand thuis uiteraard, Edwin Ott en Rutger Belt voor de ondersteuning. Op naar volgende week voor race 2 en 3.
Uiteraard weer enorm veel dank aan de sponsors;
Gema Apparatenbouw, KFC, Stagebrothers, van Baal Sloopwerken, Advieskantoor van Velsen, van der Flier, Barmentloo autoschade en onderhoud, De Bruijn en Schoonderwoerd schilderwerken, Scorpion Helmets, Ralph Martens Motorsport, Wagenaar Engineering, Zwartwoud, Die Zwillinge, Hofland motoren, Wielfix, Floris’Hand, E. Van IJzendoorn bouw en vastgoedmanagement, Niftrik, Novo wonen en projectinrichting, MCW, Valter Moto, Ott Motoren, SMD Personeelsdiensten. Ahnendorp Tuning, Oosterwechel houten vloeren. HOP installaties. Spuiterij de wilde, Core engineering, RR Motorsports, Dunlop, Skippy Design, 2da, Bomba.